Kas Sa tead, milline T-särk on see õige?

 Tänases kaasaegses maailmas on T-särk muutunud üheks populaarseimaks riideesemeks nii kontoris, koolis, kui ka väliüritustel jne. Enam ei mängi nii palju rolli luksuslikud rõivad, vaid oluline on mugavus. Kui tänaval kõndida, märkate, et mitmed inimesed kannavad T-särki. Traditsioonilised reklaamkanalid nagu tele- ja raadioreklaamid, ajalehed ja välisreklaamid on üsna kulukad ning kindla ajaraamiga. Logoga T-särk on kõige lihtsam ja odavam viis teha reklaami ja tõmmata tähelepanu ning teha bränd nähtavamaks. Särgile on võimalik lasta trükkida või tikkida logo, ettevõtte nimi või slogan ehk hüüdlause. Logoga T-särgid on üks võimalik brändi reklaam. Wright R. (2000, lk 26) on kirjeldanud, et reklaam sõltub ilmselgelt sellest, kas vaatajaskond näeb erinevatest reklaamkanalitest pärinevaid sõnumeid ja ka vastavalt tegutseb nende järgi. Seetõttu on reklaami olemasolu see, mis tõmbab inimeste tähelepanu ja annab teavet edasiseks kommunikatsiooniks. Võib öelda, et reklaami eesmärk on aidata asju müüa. See võib aidata brändil või ettevõttel üksnes teavet anda ja teadlikkust tõsta. Inimesed ei teaks, kuidas teha teadlikke valikuid, kui reklaami pole.

 

‘’Tänapäeval on inimesed Sinu brändi kõige efektiivsem turunduskanal’’ – Davide Scialpi

 

Kus kasutada logoga T-särke?

  • Loosimäng, kus klientidel on võimalus võita ettevõtte logoga või huvitava disainiga T-särk, mis on liikuv reklaam;
  • üritused – ettevõtte sise- kui välisringis või spordiüritustel esindatud töötajad, sportlased;
  • lisaks T-särkide jagamisele klientidele võib nende kandmine töötajate hulgas tõsta meeskonna vaimu – näiteks iga uus töötaja saab T-särgi tervistuskingituseks või antakse T-särk tööriietusena igale uuele töötajale. See näitab ka ettevõtte külastajatele, et selles kohas on ühtne tiim ja hea koostöö, mis jätab omakorda suurepärase esmamulje;
  • T-särk võib olla omanäolise disaini ja hüüdlausega, mis erineb tavapärastest disainidest ning paneb töötajat tahtma seda rohkem kanda!

 

T-särkidel on mitmeid erinevaid nüansse ning nende valimisel tuleb silmas pidada järgmist:

  • kas reklaamil on ühekordne reklaam või pikemaajalisem korduv reklaam;
  • mis eesmärgil, millistes tingimustes ja kus neid kantakse;
  • kas kandjaks on mees- või naissoost isik;
  • keskkonnateadlikkus;
  • materjal ja selle paksus;
  • vastupidavus tihedale pesemisele ja kõrgetele temperatuuridele;
  • stiil ja lõige.

 

Mida suurem on tellitavate särkide kogus, seda soodsamaks kujuneb  ühe särgi hind. Määrav roll on materjalil, millisest särgid valmistatud on: puuvill, orgaaniline puuvill, polüester või erinevate materjalide segu. Loomulikult soovitakse tänapäeval materjali, mis oleks võimalikult nahasõbralik ja pehme, kuid samas vastupidav. Materjali paksus muutub oluliseks, kui soovitakse näiteks valget särki, siis et see läbi ei paistaks või näiteks tööriietuse puhul hinnatakse materjali tugevust ja vastupidavust ehk kas toode kannatab pesu kõrgel temperatuuril ning kuidas särk pärast mitut pesukorda oma kuju hoiab. Leidub mudeleid, kus värvispekter on väga lai ning mudeleid, kus on valikus ainult mõned värvid.

100% puuvillast T-särgid on vastupidavamad ja hoiavad oma kuju paremini. Sama kehtib orgaanilise puuvilla kohta – see materjal on keskkonnasõbralikum, naha vastu meeldiv, naturaalne, sisaldab GMO-vaba kiude, mille valmistamine nõuab vähem vett kui tavalise puuvilla puhul. Lisaks ei ole selle valmistamisel vaja kasutada kemikaale, sh väetiseid ja pestitsiide.  T-särk võib sisaldada mitut erinevat materjali nagu näiteks puuvill+polüester või puuvill+elastaan –  need on tavapärasest suurema värvivalikuga. 100% polüestrist särgid on suurepärased aktiivseteks tegevusteks, sest juhivad paremini niiskuse kehast eemale ja materjal on kiirema kuivamisega kui puuvillane. Samuti aitavad keha jahutada.

 

Tihtipeale eelistavad ettevõtted odavamaid T-särke kallimatele. Odavate T-särkide hind varieerub 2-5 euro vahel. Miks pole see siiski hea otsus? Odavatel T-särkidel puudub vastupidavus ning need võivad kiiresti oma kuju, värvi ja väljanägemise kaotada. See võib omakorda põhjustada seda, et särgi kandja ei soovi seda enam kanda ja särk jääb seisma, st reklaam enam ei toimi.  Tasub ka mõtelda sellele, et kui särgile tuleb lisaks logo trüki tasu, siis pole mõistlik seda teha kõige odavamale särgile, mis peale esimest kandmiskorda kappi seisma jääb või ära visatakse.

Kallimad T-särgid, mille keskmine hind võib olla 10-15 eurot, on vastupidavamad, seljas mugavamad, nende materjal on kvaliteetsem ning need on kõrgemal temperatuuril masinpesukindlamad. Parema kvaliteediga särki eelistatakse rohkem ning kokkuvõttes arvestades kandmisaega on see kulude poolest mõistlikum otsus.

 

Vaata meie kodulehel pakutavaid T-särke siin

 

Kasutatud kirjandus:

Wright, R. (2000), Advertising, lk.26, Pearson Education Limited, United Kindom.