< Tagasi postituste nimekirja

Kvaliteedil on oma hind

Kvaliteedil on oma hind

„Hind on see, mis sa maksad. Väärtus aga see, mis sa saad.“

Warren Buffet

Kõik teavad, mis tunne see on, kui millegi eest sai liiga palju makstud. Ning eks me oleme ikka ostnud midagi lihtsalt sellepärast, et hind oli nii naeruväärselt väike.

Kuidas hinnata ärikingituste maailmas hinda ja selle eest saadavat kvaliteeti? Millisel juhul ei mängi kõrge kvaliteet rolli? Ning mis väärtust pakub meile hea teenindus? Kõigest sellest räägib lähemalt Roi müügijuht Raido Seppam.

Kvaliteet tähendab kasutusmugavust ja iga

Ärikingituste puhul saab kvaliteeti suhtuda kahte moodi. Kingitused, mida me teeme oma klientidele-partneritele ning ettevõtte töötajatele, peaksid tõesti olema hea kvaliteediga. Tasuta jagatavate promotoodete puhul ei oota aga ei andjad ega saajad kõrget kvaliteeti, sest kinkimise mõte on sellisel juhul hoopis teine – levitada oma brändi või ideed, teha mingil üritusel kampaaniat vms.

Toodete headuse määrab üldjuhul ära see, millist toorainet on selle valmistamisel kasutatud; kui kvaliteetsed on detailid; kui oskuslik on tööjõud, kes toote kokku pani, ning kui head tööd on teinud disainer. Seejuures võivad hea ja halva kvaliteediga tooted esmapilgul täpselt ühesugused välja näha, aga hinnavahe on samas näiteks kahekordne. Vaatame mõnda toodet lähemalt.

Pastapliiatsite kvaliteedi määravad selle detailid: kui kerge on selle klõps; kui kvaliteetne on tint ning mitu meetrit saab sellega kirjutada – vahe võib olla 300st 800ni.

Teine hea näide toodetest, mis võivad esmapilgul olla sama kvaliteediga, on pleedid. Nende puhul mängivad olulist rolli materjal, mõõdud ning paksus. Kaks pleedi võivad mõlemad väga head välja näha, kuid üks neist läheb juba paari kasutamiskorra järel topiliseks ning muutub pärast pesu tundmatuseni. Mõistagi kajastuvad erinevused ka hinnas, sest madalama kvaliteediga pleedi on odavam toota.

Veelgi paremini tuleb kvaliteedierinevus välja termotasside puhul. Tegemist on suhteliselt odava tootega, mida kingiti mõnda aega tagasi väga palju. Kui termotass ei ole aga lekkekindel, siis on seda väga ebamugav kasutada ning see ei täida tegelikult oma ülesannet. Kõige parem on termotasside puhul mõelda, kas ma ise hakkaksin seda kasutama. Kui ei, siis pole mõtet seda ka kinkida.

Hinnaerinevuse võib põhjustada ka trükk. Näiteks märkmikule või pastapliiatsile trükitud logo võib olla vaid ühekordse trükiga, nii et toote enda toon jääb logo alt läbi kumama. Kahekordse trükiga sellist muret ei ole, toode näeb kvaliteetsem välja, kuid on ka pisut kallim.

Raido Seppami sõnul võime väga suurt hinna- ja kvaliteedierinevust kohata elektroonikakaupade puhul. „Akupankadel või kõrvaklappidel võib korpus olla täpselt ühesugune, materjal samuti. Toote kvaliteedi määrab aga see, milline on tehnika selle korpuse sees. Kehvema kvaliteediga akupankade väljareklaamitud võimsus võib olla näiteks 3000 mAh, kuid ei ulatu tegelikkuses 2100 mAh-st kõrgemale.“ Põhjuseks võib olla puudulik kvaliteedikontroll tootja tehases ning teinekord juhtub, et teatud protsent praaktooteid on teadlikult kaubapartii hulka sokutatud, mida heades tehastes muidugi ei juhtu.

Kõrvaklappidega võib sama halvasti minna, kui valida kõige madalama hinnaga toode. Kliendile hind meeldib, aga sellega võivad kaasneda halvad ühendused klappide sees, halb heli kvaliteet ning ebamugav disain.

Kingituse kvaliteet mõjutab kinkija mainet

Kingituse juures mängib kvaliteet vast olulisematki rolli kui enda tarbeks ostetud asja juures. Kingitust, mida selle viletsa kvaliteedi tõttu kasutada ei saa, ei ole mõtet üldse tehagi, sest muidu teeb ettevõte endale karuteene. „Kujutage näiteks ette, et saate ärikingitusena vihmavarju, mis esimese tuulega katki läheb. Kui hea mulje teile sellest ettevõttest jääb?“ küsib Raido.

„Trend on kvaliteetsemate asjade kinkimise poole. Kingitakse võib-olla vähem, aga selle võrra paremaid asju. See puudutab nii partneritele-klientidele kui ka oma töötajatele tehtud kingitusi. Erandiks on vaid promotooted, mida on vaja suurel hulgal ja mille puhul ei saa kõrget kvaliteeti väga taga ajada.“

Kvaliteetsemaid tooteid saab kauem kasutada ning seda tehakse ka parema meelega. Mida pikem on kingitud asja eluiga, seda rohkem teie logo märgatakse. „Vahe on põhimõtteliselt selles, kas visatakse viis eurot prügikasti või investeeritakse 10,“ ütleb Seppam.

Kui ettevõtte eelarve ei võimalda kallimaid kingitusi osta, tuleks valida madalama hinnaklassiga tooted, aga tõesti head ja kvaliteetsed. Näiteks võib sellisel juhul kinkida kvaliteetseid kruuse, taskulampe vms.

Ka teenusel on kvaliteedimärk

Maailmas valitseb kauba üleküllus ning järjest olulisemaks saab valiku tegemisel teenuse kvaliteet. See aga kajastub samuti toodete hinnas. „Hinna sisse jäävad ettevõtte standardid, teeninduse tase, kliendi teenindamiseks loodud infrastruktuur, programmid jne,“ ütleb Seppam. „Samuti see, kuidas tegeletakse probleemidega. Roi pakub näiteks 100% tootegarantiid ning me teeme kõik selleks, et klientide soove täita ja nende muresid lahendada. Hinna sees on Roi usaldusväärsus ning meie klientide turvatunne. See on meile väga tähtis!“