< Tagasi postituste nimekirja

Vana hea firmakingitus on endiselt kõige tõhusam turundusvõte

Vana hea firmakingitus on endiselt kõige tõhusam turundusvõte

Klientide südame võitmiseks peavad turundusosakonnad igapäevaselt kasutama lõputul hulgal erinevaid kanaleid ning digiturunduse jõuline tulek on seda maailma veelgi laiendanud. Paljude populaarsete variantide kõrval on ROI ehk investeeringu tootlus (return on investment) siiani üks suurimaid just reklaamkingitustel.

Promomaterjalide sh firmameenete mõju klientidele on palju uuritud ning USAs asuv Advertising Specialties Institute teeb seda lausa iga-aastaselt. Nende kõige värskem uuring väidab, et firmameened on kõige efektiivseim marketingitaktika just kulutõhususe poolest. Seetõttu pole ime, et maailma suurfirmad kulutavad arvestatava osa turunduseelarvest firmameenetele.

Miks on firmakingitus parim viis meelde jäämiseks?

Kingituse mõju on pikaajaline. Kui enamik reklaami- ja turundusvõtteid haarab kliendi tähelepanu mõneks sekundiks või paremal juhul minutiks, siis nii uskumatu, kui see ka pole, köidab firmameene tähelepanu keskmiselt aastaks. Nii pikk on tavaliselt firmameene kasutamise aeg. Seega, kui sa kingid ärikingitusena eseme, mida saaja saab igapäevaselt kasutada, siis veedab ta päevas oluliselt rohkem aega sinu brändiga kui mistahes muus vormis reklaamiga.

 Kõige madalam kulu cost-per-impression

Hea firmameenet kasutatakse igapäevaselt ja vaadatakse tuhandeid kordi tema eluea jooksul. Tõsi, ka teised reklaamid võivad esile kutsuda palju vaatamisi, kuid vahe on selles, kui palju üks pilguheit maksab. Näiteks 20€ maksnud  jopel olev reklaam või logo on firmameenetest kõige kõrgema vaatajate arvuga. Hinnanguliselt näeb logo jopel 6100 silmapaari kogu selle kasutamisaja jooksul ehk et üks vaatamine maksab 3 senti.

 Firmakingituse A ja O

Arvatavasti oleme me kõik saanud kingituseks firmapastakaid, mis ei kirjuta, lekkivaid joogipudeleid või kehva kvaliteediga tehnikatooteid. Ega see tore ei ole ning selline toode leiab üldiselt halastuseta tee prügikasti. Õnneks aga on trend sinnapoole, et ettevõtted jälgivad hoolega oma kingituste kvaliteeti. See peab vastama saaja nõudmistele, sest ainult nii kasutab inimene kingitust võimalikult kaua ja ettevõttele on kingituse ROI kõige suurem.

Muidugi on oluline ka kingituse läbimõeldus ja kasulikkus kliendile. Ta võiks olla praktiline, aga ka äge, nutikas ja tähenduslik. Selle juures saavad sind aidata juba Roi projektijuhid. Räägi meie oma mõtetest ja leiame koos firmakingi, mille ROI on võimalikult kõrge!